Företag / 22.05.2014

devolo dLAN® 650 med range+-teknik: Prisregn över smarta hemnätverk

devolos smarta hemnätverkslösning dLAN® 650 har fått en lång rad testutmärkelser och testsegrar i jämförande tester vid välkända tyska och europeiska datortidningar. Detta visar att dLAN® 650 ligger i toppen av devolos Powerline-hemmanätverk. devolo är den enda tillverkaren i världen som använder denna patentsökta range+-teknik, som ansluter datorer, digital hemelektronik och smarta hemlösningar till varandra och internet, något som aldrig varit så här effektivt tidigare.

devolo range+-teknik för prestandaökning - den enda av sitt slag

Fördelen med dLAN® 650-adaptern är användningen av den unika range+-tekniken som devolo har patentsökt. Den ger en maximal överföringshastighet på upp till 600 Mbps och ser till att alla rum är utrustade med bästa möjliga bandbredd från din internetanslutning, även i stora hem. Detta möjliggörs för första gången genom att ha Powerline-datakommunikation, som använder alla tre fysiska linjer i elnätets krets, som integrerar jordkabeln i överföringen för första gången. devolo har utvecklat en hårdvarudesign med en unik för detta, som uteslutande används i den nya dLAN® 650-adaptern.

Egen utveckling istället för användning av referenskonstruktioner

Med fler än 90 utvecklare så har devolo AG ett av de största kompetenscentren för Powerline i världen med sitt huvudkontor i Aachen, Tyskland. Denna kunskap leder till skapandet av extremt energisnåla och högpresterande lösningar som är överlägsna sina referensdesigner. Med ett aktivt community för devoloanvändare får företaget ständigt detaljerad återkoppling på sina Powerline-hemmanätverk. Att ständigt ifrågasätta lösningarna leder till unika lösningar som utvecklats i verkliga situationer, däribland range+-tekniken.

Flera prisbelönta dLAN® 650-Powerline-hemnätverk från devolo

De två modellerna i dLAN® 650-serien från devolo har gjort ett stort avtryck i media och vunnit många utmärkelser. Några av de tidningar som prisat devolo dLAN® 650 är brittiska Techradar och MacFormat, tyska Computer Bild och CHIP, samt schweiziska PCtipp. Europeiska IT-journalister har inte bara prisat den häpnadsväckande prestandan från adaptern vid korta avstånd, som till exempel att utöka en internetanslutning från ett rum till ett annat, utan är speciellt imponerade av prestationen i hem med långa avstånd. Detta gör det möjligt att till exempel installera en IPTV-produkt i sitt hem utan vanliga nätverkskablar eller Wi-Fi. Samma sak gäller för att ansluta datorer, högpresterande hemelektronik och annan smart teknik.

Två adaptermodeller för bäst hemnätverk via elnätet

devolo erbjuder två produktvarianter från dLAN® 650-serien: dLAN® 650+-modellen levereras med en Gigabit LAN-port och är idealisk för alla rum som enbart har en nätverkskompatibel enhet, till exempel en dator eller Smart-TV. dLAN® 650 triple+, å andra sidan, har tre stycken gigabit LAN-portar - perfekt för vardagsrum, hemmakontoret eller annat rum som har flera enheter med behov av en anslutning till internet. Detta gör att du direkt kan ansluta flera enheter, till exempel en digitaltevebox, Blu-ray-spelare och en spelkonsol.

Enkelt genomförande tack vare integrerat eluttag med störningsfilter

Båda adaptrarna har ett integrerat eluttag. Detta gör dem enkla att installera på nolltid eftersom inget av eluttagen i ett rum kommer att gå till spillo. Terminalenheter och grenuttag är anslutna direkt till dLAN®-adaptern. Det integrerade störningsfiltret optimerar även dataöverföring i hemnätverket genom att eliminera störningar.

devolo dLAN® 650+ och dLAN® 650 triple+ med range+-tekniken finns tillgänglig i butik. Start-kitet för att sätta upp ett hemnätverk består av två dLAN® 650+-adaptrar och kostar 1 159 SEK, medan uppsättningen av dLAN® 650 triple+ finns tillgänglig för 1 329 SEK. Individuella dLAN® 650+-adaptrar för att utöka en befintlig dLAN®-Powerline-installation finns tillgänglig för 659 SEK, medan enskilda dLAN® 650 triple+-adaptrar kostar 729 SEK. Alla priser som anges är rekommenderade cirkapriser inklusive moms.