Företag / 25.11.2014

devolo fulländar årets julklapp

År efter år ligger det teknikprylar under granen. Oavsett om det är en surfplatta, tv eller spelkonsol så kräver nästan alla idag trådlöst internet. Med devolos WiFi adaptrar kan du få den bästa trådlösa uppkopplingen i varje rum - den ultimata presenten som fulländar julklapparna.

Fler teknikprylar under granen kräver bättre uppkoppling

Smartphones, spelkonsoler, smarta tv-apparater, surfplattor, bärbara datorer - julens önskelista över teknikprylar är lång. Även om produkterna varierar kräver de flesta trådlöst internet. Devolo har utvecklat den perfekta trådlösa uppkopplingen som når alla rum. Dataöverföring sker mellan routern och devolo WiFi-adaptern via dLAN® powerline-teknologi. Adaptern använder alltså elnätet som en lång nätverkskabel och sprider på så sätt din internetuppkoppling med hög kvalitet från eluttagen. Plugga in adaptern i ett uttag och få optimalt trådlöst internet överallt!

Tre devolo WiFi-adaptrar för en perfekt start

Tack vare de nya WiFi-adaptrarna kan devolo försäkra en lugn jul! För att installera en ny adapter räcker det med ett knapptryck, ingen irriterande mjukvara eller monteringskrångel. Det har aldrig varit så enkelt att ordna trådlöst internet där man vill ha det.

Devolo erbjuder WiFi genom elnätet med tre olika modeller; dLAN® 500 WiFi med en nätverksport för enheter som kräver nätverkskabel, dLAN® 500 AV Wireless+ med barnsäkerhet och tre nätverksportar samt dLAN® 1200+ WiFi ac som ger det absolut snabbaste internet med upp till 1200 Mbps. Alla adaptrar är kompatibla med varandra.

Pris och tillgänlighet

devolo dLAN® 500 WiFi startpaket kostar 899 SEK och består av en dLAN® 500 WiFi och en dLAN® 500 duo. Network kit med tre adaptrar finns tillgängligt för 1 299 SEK. En adapter för förlängning av Wi-Fi-nätverk kostar 599 SEK.dLAN® 500 AV Wireless+ startpaket finns tillgängligt för 1299 kr. dLAN® 1200+ WiFi ac kommer att finnas tillgänglig i butik från november 2014. Startpaketet kostar 1 749 SEK medan endast adaptern kostar 1 199 SEK.