Privatkunder / 23.10.2017

devolo introducerar dLAN 1000 duo+

devolo lanserar nya dLAN 1000 duo+ som erbjuder 1000 Mbps via hemmets elledningar inklusive två Ethernet-portar. Perfekt när man vill koppla in en spelkonsol och en smart-TV på ställen i hemmet dit wifi-signalen inte når.

De praktiska Powerline-adaptrarna använder de existerande elledningarna som en lång nätverkskabel. Det innebär att nätverkskompatibla enheter i hemmet får snabb internet - utan att man behöver borra eller dra kablar. dLAN 1000 duo+ är anpassade för smarta TV-apparater, datorer, spelkonsoler eller nätverksskrivare. Tack vare det integrerade eluttaget går inte heller något värdefullt eluttag förlorat.

Den nya powerplug-adaptern från devolo förbinder, på ett kostnadseffektivt och tillförlitligt sätt, ett rum eller hörn i huset som har långsam Internetuppkoppling (eller ingen alls). Tekniken "Range+ Technology" från devolo garanterar en signifikant förbättrad överföringshastighet jämfört med konventionella Powerline-adaptrar samt klarar en sträcka på upp till 400 meter i elledningarna. Tack vare det integrerade eluttaget sparas inte bara värdefullt utrymme vid elkontakten, utan det förbättrar också signalkvaliteten. Det integrerade eluttaget filtrerar automatiskt bort störningar från elnätet, som normalt hämmar dataöverföringen. För maximal säkerhet är dLAN 1000 duo+ dessutom utrustad med föräldrakontroll.

Enkel installation

Användaren ansluter den första adaptern till ett eluttag nära routern med Ethernet-kabeln som ingår. Den andra adaptern kan placeras i vilket eluttag som helst i hemmet - alltifrån källaren till vinden. Genom en enkel knapptryckning varje enhet avslutas sedan installationen.

Tillgänglighet och pris

devolo dLAN 1000 duo+ blir tillgänglig i butik i slutet av oktober. Det rekommenderade butikspriset på startpaketet är 999 kronor och 549 kronor för en kompletterande powerline-enhet.

Produktsida dLAN 1000 duo+

www.devolo.com/en/Products/dLAN-1000-duo+