Privatkunder / 25.08.2017

Devolo på IFA 2017 - magin kring en perfekt internetanslutning

Om ett par dagar öppnar IFA-mässan i Berlin sina portar. I hall 6.2, monter 129, presenterar Devolo en rad innovation nätverkslösningar för hemmet. Bland annat en ny gigabit Powerline-generation samt ett par stora uppdateringarna för smarta hemmet-serie Home Control.

Home Control På Ifa presenterar Devolo nästa stora programvaruuppdatering för sin serie av smarta hemmet-produkter. Den innehåller bland annat en smart installationsguide (wizard) som gör det ännu enkelt att installera Home Control. Den nya geofence-funktionen innebär ökad enkelhet och säkerhet samtidigt som användaren kan spara energi genom att till exempel kunna automatiskt slå av värmen när han eller hon lämnar hemmet.

Nya dLAN® 1200 triple+

1200 triple+ är svar på ett kundbehov kring en flerports Powerline-adapter med dLAN®-teknik. Totalt erbjuder dLAN® 1200 triple+ tre gigabit-portar. Det innebär att fler nätverksenheter kan förses med en snabb nätverksanslutning via ett vanligt strömuttag utan borrhål eller kabeldragning.

Den nya gigabit-generationen

Nya dLAN® 1000-serien sätter en ny standard i sin klass. Pålitligt, flexibel och med gigabit-hastighet. Tack vare Devolo range+ Technology, erbjuder den nya dLAN® 1000-serien bättre räckvidd och blixtsnabb prestanda vid varje strömuttag - till ett bra pris. Varje adapter är förkonfigurerad och redo att användas omedelbart; användaren behöver endast trycka på en knapp för att komma igång.

En helt ny devolo-app

Devolo släpper en helt ny app till sina Powerline-adaptrar. Det gör produkterna bättre, bekvämare och framförallt lättare att installera. På IFA kan mässbesökare testa den nya appen och uppleva klara förbättringar i användardesignen. Appen är gratis och kommer att släppas i början av 2018.

Pris och tillgänglighet

dLAN® 1200 triple+ är tillgänglig i mitten av september. Rekommenderat pris på dLAN® 1200 triple+ Starter kit power line är 1399 kronor och dLAN® 1200 triple+ powerline kostar 799 kronor. dLAN® 1000-serien beräknas bli tillgänglig i butik under senare delen av hösten 2017.