Företagskunder / 11.08.2011

Devolo sätter ny standard för powerline-lösningar för kommersiella nätverk

Devolo släpper nu en ny generation nätverksadapter för powerline – nätverk via elnätet - i kommersiella nätverk. Till skillnad mot dLAN-produkter för hemmanätverk har nya dLAN® 200 AVpro WP II utvecklats specifikt som en professionell lösning för hotellbranschen, hälso-och sjukvård, bostäder, industri och utbildningsinstitutioner. Den har fjärrstyrd konfiguration av sina professionella funktioner, som sändareffekt och frekvenser, och är den första powerline-adaptern i världen försedd med ett Kensingtonlås.

Baserat på dLAN® 200-tekniken ger dLAN® 200 AVpro WP II optimal intern distribution av IPTV, video-on-demand oc bandbreddskrävande internet- och nätverksapplikationer. Automatisk prioritering för Quality of Service (Automatisk data prioritering) ger hög kvalitet på överföringen, med en hastighet upp till 200 megabit per sekund ända upp till 300 meter. Fjärrstyrning och konfiguration görs enkelt med hjälp av ett program som medföljer adaptern.

dLAN® 200 AVpro WP II har ett integrerat eluttag, inga extra eluttag behöver alltså användas, och är utrustad med ett nätfilter som minskar störningar i nätverket.

Kensingtonlås för effektivt stöldskydd

Att skydda tekniska anordningar på offentliga platser blir allt viktigare. Stölder på hotell, sjukhus och skolor uppgår till mycket stora förluster varje år. Därför är dLAN® 200 AVpro WP II utrustad med ett Kensingtonlås – med hål i adapterns hölje och metallvajer att fästa i ett tungt eller fast föremål.

Pris inklusive moms för Devolo dLAN® 200 AVpro WP II är cirka 1 100 kr. Då ingår:Adapter dLAN® 200 AVpro WP II Ethernetkabel RJ45-RJ45 (Cat 5) CD med manual, programvaran dLAN® 200 AVpro manager för Windows®Vista32bit/Vista64bit/XP32bit och Linux®.