Privatkunder / 26.02.2018

devolo släpper ny Android-app för smarta hem-serien Home Control

Home Control från devolo är det enkla smarta hem-lösningen som erbjuder ett flertal funktioner inom säkerhet, energibesparing och bekvämlighet. Nu blir det ännu lättare för alla Androidanvändare att ha koll på sitt hem med den senaste versionen av Home Control-appen.

Ökad bekvämlighet med nya Android-widgeten

Den nya uppdateringen av Android-appen gör hanteringen av Home Control ännu snabbare och enklare. Nu behöver inte ens appen startas för att kunna visa status i hemmet eller starta en funktion snabbt och enkelt. I widgeten på hemmaskärmen så kan användaren klicka på respektive ikon för att sätta på eller stänga av en funktion, som exempelvis justera värmen på ett element.

Användaren bestämmer själv vilka enheter och funktioner som ska synas på widgeten. Det kan handla om snabb tillgång till termostaten i badrummet eller kunna sätta på alarmet när man går hemifrån. Andra möjligheter är att kunna stänga av alla lampor när man ska gå och lägga sig från en knapp eller får en överblick om alla fönster är stängda. En annan fördel är att handhavandet med widgeten inte drar mycket batteri; när den inte används går den till viloläge.

Widgeten kan även visas permanent på skärmen, vilket är speciellt användbart när man använder en surfplatta. Om den är monterad på en central plats i hemmet kan alla användare komma åt systemet snabbt och smidigt.

Förbättrad feedback

Uppdateringen i Android-versionen gör också att användare av appen enkelt och snabbt kan slå på eller av en funktion genom att klicka på en ikon för respektive funktion. Den nya appen får därmed bättre visuell återkoppling för användarna då användaren tydligt ser att funktionen är på eller av utan att behöva klicka sig vidare ned i gränssnittet. devolo Home Control devolo Home Control är en smarta hem-lösning som utvecklats i Tyskland. För närvarande består systemet av totalt tolv olika enheter. I startpaketet ingår en central centralenhet, en dörr- och fönsterkontakt och en Smart Metering Plug (rek.pris 2199 kronor). Kompatibla produkter från tredjepartsleverantörer kan också integreras i systemet. Detta inkluderar i princip alla Z-Wave-certifierade enheter och Philips Hue. Home Control kan både styras från Home Control-appen (iOS/Android) samt från devolos webbportal.

Home Control produktsida

www.devolo.co.uk/home-control/Google Playhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.devolo.homecontrol&hl=en

Apple App Storehttps://itunes.apple.com/se/app/devolo-home-control/id1134922364?mt=8