Privatkunder / 10.10.2013

Gratis uppdatering förenar WiFi Move-tekniken med dLAN® 500 AV Wireless+

Med WiFi Move-tekniken ser devolo till att det finns en väl fungerande WiFi-mottagning i hela huset. WiFi-åtkomstpunkterna är belägna på de platser där du surfar som mest - så att du får den bästa möjliga mottagningen för din smarttelefon, surfplatta eller laptop. Nu är även dLAN® 500 AV Wireless+ kompatibel med den nya Powerline Wi-Fi-tekniken, genom en gratis firmware-uppdatering.

Ett eluttag förser hela huset med WiFi

Heltäckande WiFi-mottagning genom flera utplacerade WiFi-åtkomstpunkter i huset, tack vare WiFi Move-tekniken. Åtkomstpunkterna samlas i de rum som du oftast surfar i. Detta säkerställer kvaliteten på WiFi-mottagningen - att den fungerar lika bra i arbetsrummet som i vardagsrummet.
Mobila enheter hittar lätt de WiFi-åtkomstpunkter som har starkast anslutning, genom WiFi Move-tekniken. En surfplatta kan ansluta sig till WiFi Move-adaptern om du befinner dig i vardagsrummet för att sedan ansluta till en annan åtkomstpunkt om du förflyttar dig.

dLAN® 500 WiFi och dLAN® 500 AV Wireless+ - en del av WiFi Move-familjen

Med sitt integrerade eluttag och störningsfilter är dLAN® 500 AV Wireless+ det perfekta tillskottet till WiFi Move-familjen. Adaptern har tre LAN-portar för enheter med nätverkslösningar via kabel - dLAN® 500 AV Wireless+ passar därför även till stationära datorer.

devolos WiFi Move-teknik har en bättre prestanda än andra liknande lösningar

De trådlösa åtkomstpunkterna är enkelt kopplade till varandra via dLAN® Powerline, som är hemnätverkets kraftledning. Powerline försvagas och störs inte av tjocka väggar och tak, så varje åtkomstpunkt ger en maximal bandbredd.
Det är tack vare denna utformning som devolos WiFi Move-teknik anses vara bättre än liknande WiFi-lösningar via modem. När traditionella WiFi-lösningar oftast består i att reproducera en svag WiFi-signal så ger WiFi Move alltid full WiFi-prestanda, eftersom den sprids över elledningar.

Enkel installation för smarttelefoner och surfplattor

Med en applikation för smarttelefoner och surfplattor (iOS/Android), är WiFi Move enkel att installera. Alla inställningar överförs direkt och tillämpas på alla adaptrar. Tillsammans med SSID, lösenord och filter är det möjligt att konfigurera tidsinställningar, gästkonton och barnlås. När en ny åtkomstpunkt registreras, kan alla inställningar överföras med endast ett knapptryck.

Firmware-uppdateringen för dLAN® 500 AV Wireless+ är nu tillgänglig

En gratis uppdatering gör nu WiFi Move-tekniken tillgänglig på dLAN® 500 AV Wireless+. Den är tillgänglig för installation via dLAN® Cockpit software. dLAN® 500 AV Wireless+-adaptern kan också uppdateras utan konfigurationsmjukvara. Det finns också en självutförande uppdateringsfil tillgänglig på adapterns produktsida på www.devolo.de. De devolo dLAN® 500 AV Wireless+-adaptrar som finns tillgängliga i butik är redan uppdaterade.