Privatkunder / 08.01.2010

Liten, snabb, kompakt – devolo presenterar nya Powerline-adaptern i miniformat

Öka omsättningen och dra fördel av första Powerline-adaptern i ultrakompakt format. Bara 29 mm djup blir enheten i snygg, vit pianolackfinish både flexibel och lättplacerad.

Idag vill vi presentera vår yngsta medlem i dLAN® 200-produktfamiljen. dLAN® 200 AVmini är en ultrakompakt Powerline-adapter som är en perfekt start för kunder som vill ha ett snabbt hemnätverk med upp till 200 Mbps.

Den nya chipkonstruktionen har ökat överföringshastigheten på långa avstånd avsevärt. Så dLAN® 200 AVmini fungerar överallt hemma – den fixar till och med ledningslängder upp till 300 m smidigt."Dynamic PowerSave" är devolos vidareutveckling av den välkända PowerSave-tekniken: förbättrad kretskonstruktion gör att du nu kan spara upp till 60% ström automatiskt. Dynamic PowerSave sänker effektbehovet på ett smart sätt. Mjukvarorna till dLAN® 200 AVmini har stöd för Windows 7 och är kompatibla med alla Microsofts operativsystem samt Mac OS X och Linux. 3 LED-statusdisplayen ger direkt info om enhets- och anslutningsstatus när du sätter adaptern i uttaget. Den inbyggda krypteringsknappen gör att du bara behöver göra tre enkla moment för att lägga till en dator eller nätverksenhet som skrivare, NAS-hårddisk eller nästa generations spelkonsol: sätt adaptern i uttaget, nätverksanslut enheten till adaptern, tryck på krypteringsknappen – klart. AESpro-krypteringen ger dig en säker Internetanslutning.