Privatkunder / 15.10.2013

Powerline nu snabbare än någonsin - trådlöst internet på upp till 600 Mbps - tillgänglig i butik redan idag

devolo presenterar en ny serie dLAN® PLC-adaptrar för internetuppkoppling med hög hastighet via elnätet med nya dLAN® 650. För första gången är det möjligt att koppla upp datorer och andra konsumentelektronikprodukter, samt smarthemlösningar, till en hastighet på hela 600 Mbps. Den nya produktserien har en längre räckviddsteknik och ett förbättrat överföringsvärde genom devolos patentsökta range+-teknik. devolos nya dLAN® 650+ är den allra första dLAN® 650-produkten. Det är en kompakt adapter med en gigabit -LAN-port samt en integrerad elkontakt och störningsfilter.

Snabbare internet hemifrån med dLAN® 650 - den nya dLAN® Powerline-serien

Ökad dataöverföringshastighet, längre räckvidd och ny design: Powerlinepionjären devolo presenterar dLAN® 650-seriens första adapter, dLAN® 650+. Den nya chip-tekniken, kombinerat med gigabit Ethernet, gör det möjligt att första gången koppla upp sig på upp till hela 600 Mbps genom bostadens elledningar.

devolos range+-teknik ökar räckvidden

devolos fokus med utvecklingen av denna produkt var att öka räckvidden och samtidigt förse användare med maximal dataöverföringshastighet. Med den patentsökta range+tekniken fungerar dLAN® 650+ även i husets mer avlägsna rum, då Powerlines datakommunikation sträcker sig över alla tre fysiska elledningar i en strömkrets. devolo utvecklade (i väntan på patent) sin egen hårdvara med en unik uppkoppling, som används endast i dLAN® 605+adaptrar. Utförliga fältprover visar range+-teknikens prestandaförbättringar; devolos adaptrar uppnår genomgående bättre mätresultat än konkurrenters produkter som är baserade på en referensdesign.
- Vår patentsökta range+-teknik gör det möjligt för oss att fokusera på prestanda och räckvidd, säger Heiko Harbers, VD på devolo AG. Det är viktigt för oss att dLAN® Powerline också kan erbjuda en topprestanda på långa avstånd. Målet med range+ var att skapa banbrytande bredband för nättjänster som IPTV-produkter med 4K/3D-material och göra det tillgängligt med högsta kvalitet i husets/lägenhetens alla rum.

Ny adapterdesign med integrerad elkontakt och störningsfilter

devolo presenterar en helt ny adapterdesign med dLAN® 650 - en stilren design som smälter in snyggt i ett modernt hem. Bland annat har den nya adaptern det energibesparande chippet dLAN® Chip som gör att adaptern generar väldigt lite värme, vilket innebär att man inte behöver ha några kylningsspringor på adapterns sidor som släpper ut värmen. Men en elkonsumtion på endast 3.9 watt (max) under användning och 0.7 watt i standby-läge, får dLAN® 650+ toppbetyg i miljöklassen. Plus-designen erbjuder ytterligare fördelar: den integrerade elkontakten säkerställer att inget eluttag blir överflödigt och det integrerade störningsfiltret förbättrar prestandan på dataöverföringen via dLAN® Powerline.devolo dLAN® 650+ kommer vara tillgänglig för försäljning under oktober 2013. Rekommenderat pris för ett start-kit med två adaptrar är 1,159 SEK. Priset på en adapter, för den som vill utvidga sitt hemnätverk, är 659 SEK.

dLAN® Powerline - enkel surf i hemmet via elledningen

dLAN® Powerline är ett helt nytt sätt att använda elledningar på - devolo använder bostadens elledningar som om de vore en enda lång nätverkskabel. dLAN® Powerline gör att varje eluttag blir till en internet-åtkomstpunkt så man har en snabb och enkel anslutning åt sina datorer, andra konsumentelektronikprodukter och smarthem-prylar, samt att alla enheter enkelt kan kommunicera med varandra. dLAN® Powerline är med sin höga överföringshastighet, enkla kryptering och installation den bästa lösningen för hemnätverket.