Privatkunder / 12.10.2009

devolo presenterar världens första Powerline-adapter med en statusdisplay

Häng på den senaste trenden från IFA-Berlin mässan:Hemmanätverk! Vår nya Powerline-adapter dLAN® 200 AVsmart+ kommer att hjälpa till att öka din försäljning!

Det finns många skäl till att dina kunder ska välja just dLAN® 200 AVsmart+

devolo dLAN® 200 AVsmart+ är en perfekt enhet för att koppla ihop set-top-boxar, Blu-ray-spelare, internet-TV-enheter, webbradior eller AV-mottagare och spelkonsoler.

Displayen och krypteringsknappen ger tillsammans en snabb och smidig installation av enheterna i ett Powerline-nätverk. Tack vare den nya innovativa dLAN®-statusdisplayen som ger överblick över all viktig nätverksinformation direkt på adaptern kan du installera och använda adaptern helt utan dator - något som är avgörande vid nätverksuppkoppling av enheter för hemelektronik.

Den senaste dLAN®-adaptergenerationen ger inte bara kunden maximal dataöverföring, utan även suverän räckvidd med ledningslängder på upp till 300 meter. Den levererar även toppresultat på dataflöde, uppkopplingskvalitet och energiförbrukning.

Du kopplar samman, helt utan expertkunskaper, nätverksprodukter som PC- och Mac-datorer, spelkonsoler, nätverkskrivare, NAS-hårddiskar och Internetaccess med en överföringshastigheter på upp till 200 Mbps . Tack vare det smarta energisparläget Dynamic PowerSave minskar energiförbrukningen i standbyläge automatiskt med över 60%. Det ger framförallt kunder som alltid har datorn påslagen en stor kostnadsbesparing.